Με την αντίστροφη μέτρηση για την πρώτη επέτειο της αποφράδας 23ης Ιουλίου του 2018 να έχει ξεκινήσει κάποιοι φαίνεται πως επιμένουν στο παιχνίδι των καθυστερήσεων.

Πληροφορίες αναφέρουν πως εμπλεκόμενες αρχές καθυστερούν την έρευνα της δικαιοσύνης στην Κινέτα, όπου τα στοιχεία που έρονται στην επιφάνεια είναι συγκλονιστικά.

Ως γνωστόν, η πρώτη εγκληματική παράλειψη της Πυροσβεστικής κατά τις πυρκαγιές της 23 Ιουλίου 2018 στην Αττική, είναι η έλλειψη προγραμματισμού εναέριας επιτήρησης στις δασικές εκτάσεις της Αττικής.

Ειδικότερα το ΕΣΚΕ υποχρεούται, σύμφωνα με τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της Πυροσβεστικής και τις σχετικές διαταγές γενικά του ΓΕΕΘΑ και ειδικότερα του ΓΕΑ, να προβαίνει στον προγραμματισμό εναέριας επιτήρησης (περιπολίας) με Α/Φ της Πολεμικής Αεροπορίας και άλλα κρατικά εναέρια μέσα, όταν ο κίνδυνος πυρκαγιάς είναι πολύ υψηλός.

Γνώριζε λοιπόν η Πυροσβεστική από την 22 Ιουλίου 2018 ότι οι καιρικές συνθήκες την επομένη ημέρα θα ήταν επικίνδυνες για εκδήλωση πυρκαγιών. Παρόλα αυτά δεν έδωσε στο ΓΕΑ εντολή να υπάρξει όχι μόνον στην Αττική αλλά και σε άλλες περιοχές της χώρας με παρόμοιες καιρικές συνθήκες για εναέρια περιπολία.

Το προληπτικό αυτό μέτρο είναι ιδιαίτερα σημαντικό γιατί εντοπίζονται άμεσα οι εστίες πυρκαγιάς και καταστέλλονται άμεσα με την έναρξη τους και πριν αυτές λάβουν μεγάλες διαστάσεις. Πριν λοιπόν την πυρκαγιά της Κινέττας δεν υπήρξε εναέρια περιπολία κι έτσι η συγκεκριμένη πυρκαγιά μέχρι να φτάσουν οι πρώτες πυροσβεστικές δυνάμεις πήρε εξαπλώθηκε πολύ γρήγορα και έκαψε 60.000 στρέμματα δασικής έκτασης και πολλές δομές, ενώ τραυματίστηκαν και κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής.

Χαμένοι στην έρευνα...

Πέρασαν ήδη 10 μήνες από την εθνική τραγωδία στο Μάτι και η Γενική Επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης ακόμη δεν έχει ολοκληρώσει το πόρισμα της σχετικής έρευνας που διενεργεί για τα λάθη και παραλείψεις της Διοίκησης που οδήγησαν στη φονική πυρκαγιά, όχι φυσικά αυτεπάγγελτα, όπως θα έπρεπε αμέσως μετά την ως άνω πυρκαγιά, αλλά με αφορμή την από 2 Σεπτεμβρίου 2018 επιστολή του Ανδριανού Γκουρμπάτση, Αντιστρατήγου – Υπαρχηγού ΠΣ, ε.α, Νομικού προς την υπουργό Προστασίας του Πολίτη.

Αξίζει να σημειωθεί η αναστάτωση που προκλήθηκε στους συγγενείς των (101) θυμάτων της τραγωδίας από φημολογούμενη παρέμβαση της Εισαγγελίας ΑΠ προς τον τότε προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, με σκοπό να μην ολοκληρωθεί η δικαστική έρευνα, πριν παραδοθεί και το ως άνω πόρισμα. Αντιλαμβάνεται κανείς μετά από την μεγάλη αυτή καθυστέρηση ολοκλήρωσης του σχετικού πορίσματος για ποιο σκοπό υπήρξε τότε η ανωτέρω φημολογούμενη παρέμβαση της Προϊσταμένης της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου;

Εξάλλου και οι εκλογές (Ευρωεκλογές – Αυτοδιοικητικές και Βουλευτικές) διαδραματίζουν σοβαρό ανασταλτικό παράγοντα στην ολοκλήρωση δράσεων πολιτικής προστασίας κατά την τρέχουσα αντιπυρική περίοδο και αυτό θα επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στον αντιπυρικό επιχειρησιακό σχεδιασμό.

Πιο συγκεκριμένα ακόμη μέχρι σήμερα δεν έχει συγκληθεί και λειτουργήσει το ανώτατο σε κεντρικό επίπεδο όργανο πολιτικής προστασίας, το Κεντρικό Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής [Προστασίας (ΚΣΟΠΠ) (στη σύνθεσή του είναι συνολικά 17 μέλη – Υπουργοί και άλλοι υψηλά ιστάμενοι αξιωματούχοι της Κεντρικής Διοίκησης) για το συντονισμό δράσεων πολιτικής προστασίας σε κεντρικό επίπεδο μεταξύ υπουργείων, υπηρεσιών, αρχών και φορέων. Αυτό ενόψει και των βουλευτικών εκλογών δεν πρόκειται να συγκληθεί και λειτουργήσει πριν τη συγκρότηση της νέας Κυβέρνησης που θα προκύψει από τις εκλογές.

Ιδιαίτερο ποινικό ενδιαφέρον παρουσιάζει ακόμη η υπόθεση με τον  Ευρωπαϊκό Αριθμό Κλήσης Εκτάκτων Αναγκών «112».

Το Κέντρο Επιχειρήσεων Πολιτικής Προστασίας (ΚΕΠΠ), που λειτουργεί στο Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων (ΕΣΚΕ) του Πυροσβεστικού Σώματος διαχειρίζεται επιχειρησιακά, σύμφωνα με το νόμο, τον ευρωπαϊκό αριθμό κλήσης εκτάκτων αναγκών >. Το συγκεκριμένο έργο, αξίας 7.500.000 ευρώ έχει ξεκινήσει με προγραμματική συμφωνία από το 2010 και ακόμη μέχρι σήμερα (2019) δεν έχει παραδοθεί ολοκληρωτικά και συνεπώς δεν μπορεί να λειτουργήσει και κυρίως το σύστημα συναγερμού πολιτών, όπως δεν λειτούργησε και στη φονική πυρκαγιά της 23 Ιουλίου 2018 στο Μάτι.

Πιο συγκεκριμένα το έργο αυτό αποτελείται από δύο συστήματα:
α) Το >, δηλαδή το τηλεφωνικό κέντρο που δέχεται και διαχειρίζεται τις τηλεφωνικές κλήσεις και
β) Το >, το σημαντικότερο γιατί αυτό αποστέλλει μηνύματα sms (mass alert), σε όσους κινδυνεύουν από φυσικές καταστροφές, άρα και πυρκαγιές, σε συγκεκριμένες περιοχές που απειλούνται. Αν λειτουργούσε το σύστημα αυτό θα ειδοποιούνταν από την Πυροσβεστική οι κάτοικοι στο Ν. Βουτζά – Μάτι – Κόκκινο Λιμανάκι, να εγκαταλείψουν την περιοχή λόγω πυρκαγιάς και θα σώζονταν.

Γεννάται λοιπόν το ερώτημα: Γιατί το πολύ σημαντικό αυτό έργο για την ασφάλεια της ζωής των πολιτών από φυσικές και άλλες καταστροφές (πυρκαγιές, πλημμύρες, σεισμούς κλπ) και ειδικότερα το Σύστημα Ενημέρωσης Πολιτών δεν ολοκληρώθηκε από το 2010 έως και σήμερα με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 101 ανθρώπινες ζωές;

Δήλωση Ανδριανού Γκουρμπάτση:

«Ένα εκρηκτικό μίγμα πολλών παραγόντων, όπως πολύ μεγάλος αριθμός πυρκαγιών, η έλλειψη του απαιτούμενου κεντρικού επιχειρησιακού σχεδιασμού του Πυροσβεστικού Σώματος αλλά και ο ελλιπής και με πολλά λάθη και παραλήψεις περιφερειακό σχεδιασμός αυτού, η παρατεταμένη εκλογική διαδικασία κλπ προμηνύουν μια επικίνδυνη αντιπυρική περίοδο.

Υπό αυτές τις συνθήκες δεν νομίζω ότι μπορεί κάποιος αρμόδιος να εγγυηθεί με βεβαιότητα την ασφάλεια και προστασία της ζωής των πολιτών εξ αιτίας δασικών πυρκαγιών και ότι, αν φέτος συμβεί παρόμοιο περιστατικό πυρκαγιάς σαν αυτό της 23ης Ιουλίου 2018 στο Μάτι, δεν θα χαθεί άλλη ανθρώπινη ζωή. Ο Θεός να μας φυλάει να μην επαναληφθεί νέο Μάτι».

Ρουσφέτια μεταθέσεων στην Πυροσβεστική...

Ο κανονισμός μεταθέσεων (ΠΔ 170/1996) προβλέπει τακτικές μεταθέσεις αξιωματικών ΠΣ το 2ο 15νθημερο Μαΐου. Οι μεταθέσεις αυτές στη συντριπτική πλειοψηφία θα υλοποιηθούν τον Αύγουστο και Οκτώβρη. Γιατί λοιπόν δεν τις έβγαζαν από 15 Μαίου και τις κοινοποίησαν όταν ανακοινώθηκε ότι οι βουλευτικές εκλογές θα διενεργηθούν την 7 Ιουλίου 2019; Η Πυροσβεστική προέβη την τελευταία ημέρα του Μαΐου δηλαδή 30 Μαΐου, αποφάσισε τις μεταθέσεις αυτές (ρουσφέτια) ουσιαστικά για ψηφοθηρικούς λόγους και δεδομένου ότι ουσιαστικά απαγορεύονται οι μετακινήσεις δημοσίων υπαλλήλων σε προεκλογική περίοδο (Ν. 2190/1994, άρθρο 19), ενώ θα μπορούσε να περιμένει τη ανάδειξη της νέας Κυβέρνησης και μετά να προβεί στις εν λόγω μεταθέσεις:

Δείτε ΕΔΩ τις αποφάσεις






Πηγή