Formula 1, GP Σιγκαπούρης: Pole position ο Λεκλέρ, στην 8η θέση ο Φερστάπεν

01/10/2022 21:20
Formula 1, GP Σιγκαπούρης: Pole position ο Λεκλέρ, στην 8η θέση ο Φερστάπεν

Ο Σαρλ Λεκλέρ θα έχει το πάνω χέρι στον αγώνα της Κυριακής για το GP Σιγκαπούρης. Ο Μονεγάσκος με χρόνο 1:49.412 ήταν ταχύτερος στις κατατακτήριες, ενώ ακολούθησαν Πέρεζ και Χάμιλτον.

Από την 8η θέση θα εκκινήσει ο Φερστάπεν, ο οποίος δεν ολοκλήρωσε τον τελευταίο του γύρο. Μάλιστα, του είπαν να μπει στα πιτς, με τον Ολλανδό να είναι έξαλλος.

Made with Flourish

Ο Σαρλ Λεκλέρ κατέκτησε την 9η φετινή του pole position, για το 17ο φετινό γύρο της Formula 1 στη Σιγκαπούρη, στις ασυνήθιστες κατατακτήριες δοκιμές που ξεκίνησαν σε υγρή άσφαλτο - που κατέστησε απαραίτητα τα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής στις δύο πρώτες περιόδους.

Στο Q3, όμως, σχεδόν όλοι μπήκαν εξαρχής με τα σλικς -μαλακή γόμα για στεγνό- και όσοι δεν το έκαναν, σύντομα επέστρεψαν στα πιτς για να τα τοποθετήσουν. Όμως, στη χαμηλή θερμοκρασία της υγρής ασφάλτου και της νύχτας, η θέρμανση των σλικς αποδείχθηκε δύσκολη, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να παραμένουν στην πίστα για διαδοχικούς γύρους και οι χρόνοι να πέφτουν διαρκώς, καθώς επιπλέον στέγνωνε όλο και περισσότερο η άσφαλτος.

Με την τοποθέτηση φρέσκιας μαλακής γόμας (με εξαίρεση τον Κάρλος Σάινθ, που αψήφισε την εντολή ρης Ferrari να μπει στα πιτς), μετά από διαδοχικούς ταχύτερους προσωπικούς γύρους από όλους που άλλαζαν την κατάταξη -ανεβάζοντας στην κορυφή και τους Λιούις Χάμιλτον και Φερνάντο Αλόνσο- το τελείωμα βρήκε τον Σαρλ Λεκλέρ επικεφαλής - ενώ απέμενε μόνο ο Μαξ Φερστάπεν να ολοκληρώσει τους δύο τελευταίους γρήγορους γύρους του.

Στον πρώτο από τους γύρους αυτούς ο Ολλανδός ήταν οριακά κοντά στο χρόνο του Λεκλέρ, όμως, όταν ήρθε η εντολή από τη ραδιοεπικοινωνία να επιστρέψει στα πιτς, εγκαταλείποντας και τον γύρο αυτόν και τον επόμενο, ο πρωταθλητής απάντησε έξαλλα, φωνάζοντας στο μηχανικό του - που προσπάθησε να τον καλμάρει.

Από τις πρώτες πληροφορίες, η εντολή της RBR δόθηκε στον Φερστάπεν διότι η ομάδα διαπίστωσε ότι δεν είχε αρκετά καύσιμα για να ολοκληρώσει τον επόμενό του γρήγορο γύρο και μετά έναν ακόμα για να επιστρέψει στα πιτς. Και αν έμενε από καύσιμα στην πίστα, τότε θα ήταν αναγκασμένος να εκκινήσει από την τελευταία θέση. Έτσι, η RBR αποφάσισε να παίξει με ασφάλεια και χωρίς ρίσκο.

Εξάλλου, δεν είχε τίποτα να χάσει: έτσι κι αλλιώς ήταν μακρινό το σενάριο της κατάκτησης του φετινού τίτλου από τον Φερστάπεν στη Σιγκαπούρη, που θα προϋπέθετε να κερδίσει ο Ολλανδός και να τερματίσει 8ος και πίσω ο Λεκλέρ.

Κανείς δεν ξέρει αν στον τελευταίο του γύρο ο Μαξ θα είχε πάρει την pole position από τον Λεκλέρ - ο οποίος φάνηκε στο τέλος ανακουφισμένος από την επιλογή των σλικς ελαστικών στο Q3: "Έκρυβαν πολλές παγίδες αυτές οι κατατακτήριες. Στο Q3 δεν ξέραμε τι να κάνουμε, επιλέξαμε τα σλικς μαλακά ελαστικά την τελευταία στιγμή.

Έκανα ένα λάθος στον τελευταίου μου γύρο και δεν πίστευα ότι θα παίρναμε την πολ ποζίσιον, αλλά ήταν αρκετό. Δεδομένης της Παρασκευής που είχαμε ανταποκριθήκαμε καλά. Δεν έχουμε αρκετά δεδομένα για τον αγώνα, αλλά είμαι σίγουρος ότι μπορούμε να κερδίσουμε", είπε ο Μονεγάσκος.

Χωρίς προβλήματα με τα καύσιμά του στο τέλος ο Σέρτζιο Πέρεζ με την έτερη RB18 πήρε τη δεύτερη θέση από τον Λιούις Χάμιλτον, στην πιο ανταγωνιστική φετινή εμφάνιση του Βρετανού σε ένα σιρκουί που ταιριάζει στη Mercedes W13. Ο Λιούις φάνηκε στο τέλος απειλητικός για την πολ ποζίσιον, αλλά έχασε χρόνο στις αργές στροφές του τρίτου τμήματος της Μαρίνα Μπέι.

Στη δεύτερη σειρά εκκίνησης δίπλα του παρατάχθηκε ο Σάινθ, που ενδεχομένως θα σκέφτεται τι θα γινόταν αν είχε μπει για φρέσκα μαλακά ελαστικά, ενώ στην τρίτη σειρά θα παραταχθεί ο παντός καιρού Φερνάντο Αλόνσο με την Alpine και ο Λάντο Νόρις με τη McLaren.

Ο Φερστάπεν, με την πρόωρη αποχώρησή του, θα εκκινήσει 8ος - αν και σε τρεις από τις πέντε νίκες του στα ισάριθμα τελευταία GP έχει παραταχθεί πολύ μακριά από την πολ ποζίσιον.

Η μεγάλη έκπληξη του Q2 ήταν ο αποκλεισμός του Τζορτζ Ράσελ, που έχασε τα φρένα στην πρώτη του προσπάθεια και έμεινε έξω για 6 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τον Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas. Στο Q1, τέλος, αποκλείστηκε ο Εστεμπάν Οκόν με προβλήματα στα φρένα της Alpine Α522

πηγή