Formula 1: Κινητήρας και ελαστικά δίνουν αισιοδοξία στη Ferrari για το 2023

07/12/2022 15:40
Formula 1: Κινητήρας και ελαστικά δίνουν αισιοδοξία στη Ferrari για το 2023

Η ελλιπής αξιοπιστία του κινητήρα της Ferrari και η προβληματική διαχείριση των ελαστικών της F1-75 στο δεύτερο μισό της σεζόν του 2022 ήταν οι δύο βασικότερες αιτίες της απώλειας των πρωταθλημάτων από τη Scuderia - αλλά τώρα οι Ιταλοί υποστηρίζουν ότι και τα δύο αυτά προβλήματα έχουν επιλυθεί, ώστε να διεκδικήσουν εκ νέου τους τίτλους της F1 2023.

Σε συνάντηση που είχε με τον Ματία Μπινότο, ο διευθυντής της Haas F1 -που χρησιμοποιεί τις μονάδες ισχύος της Ferrari- Γκούντερ Στάινερ είχε πει πως ο Μπινότο "μου είπε ότι ο κινητήρας της νέας σεζόν θα είναι μία βόμβα".

Πρέπει να σημειώσουμε ότι η εξέλιξη της απόδοσης των κινητήρων έχει παύσει ολοκληρωτικά από την 1η Σεπτεμβρίου 2022 και μέχρι το τέλος του 2025 - ώστε να εξοικονομηθούν οι πόροι εξέλιξης των μονάδων ισχύος του 2026. Όμως, στους κατασκευαστές επιτρέπονται αλλαγές για την ενίσχυση της αξιοπιστίας τους.

var agora = document.getElementById("agora-inread"); var pameStoiximaPgs = targettingValues.keywords.includes("pame-stoixima-pgs"); var mundialPgs = targettingValues.keywords.includes("mundial"); var apostoliKatarPgs = targettingValues.keywords.includes("apostoli-sto-katar"); var bestTouch = targettingValues.keywords.includes("best-touch-contest"); var mundialFacts = targettingValues.keywords.includes("mundial-facts"); if (agora && (pameStoiximaPgs || mundialPgs || apostoliKatarPgs || bestTouch || mundialFacts )){ agora.remove(); } Η Ferrari τη σεζόν 2022 Η Ferrari τη σεζόν 2022 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Η Ferrari είχε πολλά προβλήματα αξιοπιστίας του κινητήρα της, ειδικά στο πρώτο μισό της σεζόν του 2022, κι αυτό ανάγκασε τους μηχανικούς της να κατεβάσουν τα όρια απόδοσης του κινητήρα για να τον προστατεύσουν, και να τερματίζουν τα GP. Αυτός ήταν ένας από τους λόγους τη μείωσης της ανταγωνιστικότητας της Ferrari F1-75 από τη Red Bull RB18, από τον Ιούλιο και μετά.

Οι πρώτες βελτιώσεις του ιταλικού κινητήρα εξελίχθηκαν από το καλοκαίρι -με τον ανασχεδιασμό κρίσιμων εξαρτημάτων του για την αξιοπιστία- και εφαρμόστηκαν στο τέλος της χρονιάς, βοηθώντας την ομάδα και τον Σαρλ Λεκλέρ να σφραγίζουν τη δεύτερη θέση στα πρωταθλήματα κατασκευαστών και οδηγών αντίστοιχα. Και εν συνεχεία, οι περαιτέρω, ολοκληρωμένες βελτιώσεις για τη μονάδα του 2023 έχουν παρουσιάσει ορισμένα εξαιρετικά αποτελέσματα στους πάγκους δοκιμών του Μαρανέλο.

Η Ferrari στο γκραν πρι της Ιαπωνίας | 8 Οκτωβρίου 2022 Η Ferrari στο γκραν πρι της Ιαπωνίας | 8 Οκτωβρίου 2022 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE


Συγκεκριμένα, οι μηχανολόγοι στο εργοστάσιο της Scuderia ανέλυσαν και τροποποίησαν τη μεθοδολογία του ποιοτικού ελέγχου των εξαρτημάτων, με νέες δοκιμές αντοχής των υλικών κυρίως στο καπάκι του κινητήρα εσωτερικής καύσης (V6 Turbo) και ειδικότερα στο σύστημα ψεκασμού. Με τον τρόπο αυτό, φέρεται να έχουν εντοπίσει και επιδιορθώσει τις αιτίες των σπασμένων κινητήρων του 2022.

Έχοντας, πλέον, την αξιοπιστία για να το κάνει, η Ferrari εν συνεχεία μπορεί πια -το 2023- να αντλήσει τη μέγιστη δυνατή ισχύ που έχει να προσφέρει η υβριδική της μηχανή, με τα αντίστοιχα αγωνιστικά οφέλη. Ο Στάινερ, μάλιστα, χαρακτήρισε "ρουκέτα" τον νέο κινητήρα της Ferrari, ενώ ο Μπινότο υποστήριξε ότι η ομάδα "μπορεί να ελπίζει σε ένα πολύ καλό 2023".

Θυμίζουμε ότι η εξέλιξη του κινητήρα της Ferrari από το 2021 στο 2022 ήταν, κατά τον Μπινότο, η μεγαλύτερη που έχει δει ποτέ από την ομάδα μεταξύ δύο σεζόν. "Θέσαμε πολύ υψηλούς στόχους και όσα είδα στην εξέλιξή μας από πέρσι για το 2022, δεν τα έχω δει ποτέ όσο βρίσκομαι στο Μαρανέλο" είπε ο Ιταλός το περασμένο καλοκαίρι.

Η διαχείριση των ελαστικών

Και περνάμε στο δεύτερο μεγάλο πρόβλημα της Scuderia, το δεύτερο μισό του 2022: τη διαχείριση των ελαστικών. Υπήρχε η γενική εκτίμηση, την οποία υποστήριζαν και οι οδηγοί με τις δηλώσεις τους, ότι από το GP Ουγγαρίας στο τέλος Ιουλίου και μετά, η F1-75 είχε την τάση να καταστρέφει τα ελαστικά στις συστοιχίες γύρων, και κατά συνέπεια τις ελπίδες της ομάδας στους αγώνες.

Μέχρι τότε η ιταλική ομάδα είχε το πάνω χέρι από τη RBR σε αυτόν τον τομέα, με αποκορύφωμα τον "περίπατο" του Σαρλ Λεκλέρ στο GP Αυστρίας. Όμως, από την Ουγγαρία και μετά αυτή η τάση άρχισε να αναστρέφεται, με την παράλληλα βελτίωση της Red Bull σε αυτόν τον τομέα, όταν κατάφερε να μειώσει το περιττό βάρος της RB18.

Ενώ, όμως, άρχισε να φαίνεται πως η Ferrari έπαιρνε την κάτω βόλτα στη διαχείριση των ελαστικών της στους αγώνες, η Scuderia υποστηρίζει τώρα ότι δεν ίσχυε ακριβώς αυτό. Αντιθέτως, το πρόβλημα της φανερής φθοράς κάθε είδους γόμας ήταν αποτέλεσμα της πτώσης της απόδοσης της F1-75, στην οποία αναμφίβολα συνέβαλλαν και οι περιορισμοί που εσκεμμένα έθεσε η ίδια στη λειτουργία του κινητήρα (για τους παραπάνω λόγους αξιοπιστίας).

Οι οδηγοί, με λίγα λόγια, έπρεπε να πιέζουν περισσότερο για να κρατήσουν την επαφή με τις Red Bull και τις Mercedes. Και αυτό, αναπόφευκτα, έφθειρε τα ελαστικά περισσότερο. Το θέμα της επιδείνωσης της διαχειρισης των ελαστικών "πιστεύω ότι ήταν μια παρεξήγηση, για να είμαι ειλικρινή" είπε ο Τζοκ Κλίαρ, επικεφαλής μηχανικός της Ferrari.

Και συνέχισε: "Αυτό από το οποίο πασχίζαμε ήταν η απόλυτη ταχύτητα. Είχαμε δύο οδηγούς που είχαν συνηθίσει, στους πρώτους 12-13 αγώνες της χρονιάς, να μάχονται τροχό με τροχό με τις Red Bull. Η Red Bull άνοιξε μια διαφορά δύο δεκάτων, που σημαίνει ότι δεν είχαμε στα αλήθεια την ικανότητα να κατακτούμε τις πολ ποζίσιονς.

Κι έπειτα, φυσικά, προσπαθείς στον αγώνα να ανταγωνιστείς ένα μονοθέσιο ταχύτερο από το δικό σου, και φοβάμαι πως κάτι τέτοιο μεταφράζεται σε περισσότερη φθορά των ελαστικών. Οπότε, δεν πιστεύουμε ότι αυτό είναι κάποιο ιδιαίτερο θέμα για εμάς. Συνολικά στη σεζόν, όταν η απόδοση των δύο αυτοκινήτων ήταν ισορροπημένη, η φθορά των ελαστικών μας ήταν καλύτερη από της Red Bull.

Αλλά στο τέλος πασχίζαμε καθώς ο Σαρλ έβγαινε και προσπαθούσε να καταδιώξει τις Red Bull. Δυστυχώς, ήταν λίγο ταχύτερο αυτοκίνητο. Καταστρέφεις τα ελαστικά σου λίγο παραπάνω, προσπαθώντας να μείνεις κοντά. Και φυσικά είναι πολύ δύσκολο για τον Σαρλ να πει 'εντάξει, δεν μπορώ να τον ακολουθήσω, θα τον αφήσω να φύγει'. Είναι οδηγός αγώνων, αυτό δεν μπορεί να συμβεί".

Κατά συνέπεια, η βελτίωση της αξιοπιστίας και συνεπώς ισχύος του κινητήρα, αλλά και ο έλεγχος του θέματος της διαχείρισης της φθοράς των ελαστικών, είναι δύο παράμετροι που γεμίζουν αισιοδοξία τη Ferrari για τη διεκδίκηση των πρωταθλημάτων του 2023.

Η Ferrari στο γκραν πρι της Ιαπωνίας | 8 Οκτωβρίου 2022 Η Ferrari στο γκραν πρι της Ιαπωνίας | 8 Οκτωβρίου 2022 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Όμως, δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει τις επιπτώσεις από τη διοικητική αστάθεια που θα επιφέρει η παραίτηση του Ματία Μπινότο, την οποία η Ferrari δεν έκανε τίποτα για να αποτρέψει - ή, για την ακρίβεια, ενθάρρυνε. Τη διοικητική αστάθεια που θα επιφέρει ο διαχωρισμός της διεύθυνσης της ομάδας από τη διεύθυνση του τεχνικού τμήματος, αλλά και από την έλευση του νέου αγωνιστικού διευθυντή τον Ιανουάριο - που, όπως γράφει το γερμανικό Sport1, έχει ήδη αποφασιστει ότι θα είναι ο Γάλλος Φρεντ Βασέρ.

πηγή