Oζιέ vs Έβανς: Η μεγάλη μάχη τίτλου στο Ράλι Μόντσα

18/11/2021 21:10
Oζιέ vs Έβανς: Η μεγάλη μάχη τίτλου στο Ράλι Μόντσα

Η διαφορά 17 βαθμών του Σεμπαστιάν Οζιέ στην κορυφή της βαθμολογίας καθιστούν τον Γάλλο φαβορί - αλλά από την άλλη πλευρά, πέρσι ο Έβανς ήταν εκείνος που έφτασε στον αγώνα του Μιλάνου με διαφορά 14 βαθμών, και τα όνειρά του ξεκόλλησαν κάτω από ένα λεπτό στρώμα απαλού χιονιού και έμειναν κολλημένα μέσα σε ένα χαντάκι.

Στον τελευταίο αγώνα του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, στο Ράλι Μόντσα, 16 Ειδικές Διαδρομές στα βουνά της Βόρειας Ιταλίας και στην ένδοξη πίστα του πάρκου της Μόντσα χωρίζουν τον Οζιέ ή τον Έβανς από το φετινό τίτλο.

Τα σενάρια είναι τα εξής: ο Οζιέ θα είναι πρωταθλητής αν κερδίσει ή σε κάθε περίπτωση που βρεθεί εμπρός από τον Έβανς, αλλά και αν τελειώσει τον αγώνα με υστέρηση 13 βαθμών από τον Ουαλό (καθότι ο Γάλλος έχει περισσότερες νίκες). Ο Έβανς δεν μπορεί να γίνει πρωταθλητής σε καμία περίπτωση αν δεν ανέβει στο βάθρο, και πρέπει να πάρει 18 παραπάνω βαθμούς από τον Οζιέ. Η τελική κατάταξη δίνει 25-18-15-12-10 βαθμούς και η Power Stage 5-4-3-2-1 βαθμούς, στους πέντε πρώτους.

Οζιέ: Φεύγοντας με στιλ

Το τριήμερο του Ράλι Μόντσα 2021 θα μείνει ως ο τελευταίος αγώνας της πλήρους ενασχόλησης του Σεμπαστιάν Οζιέ στο WRC - ποτέ άλλοτε ο Γάλλος δεν θα βρεθεί σε θέση τίτλου, καθώς από τους χρόνου θα κάνει μόνο περιστασιακούς αγώνες. Και ο ίδιος λέει ότι η μόνη πίεση που αισθάνεται, προέρχεται από αυτό.

"Έχω αυτή την αίσθηση ότι είμαι πολύ τυχερός και προνομιούχος που είχα όλη αυτή τη μεγάλη καριέρα με πολλές νίκες και τίτλους ήδη. Αυτό, δεν ξέρω πως, με κάνει να νιώθω άνετος", είπε ο Οζιέ. "Πήρα εδώ και καιρό την απόφαση να αποχωρήσω και δεν φοβάμαι πια ότι η ζωή μου θα είναι διαφορετική. Οπότε, αισθάνομαι πολύ ήρεμος. Από την άλλη, βέβαια, θέλω και να τελειώσω την καριέρα μου με έναν τίτλο".

Ο Σεμπαστιάν Οζιέ στο Rally Catalunya 2021 Ο Σεμπαστιάν Οζιέ στο Rally Catalunya 2021 TOYOTA GAZOO RACING / MCKLEIN


Μιλώντας για τη μάχη του τίτλου, συμπλήρωσε: "Αναμφίβολα, δεν είναι κακή η θέση στην οποία βρίσκομαι. Είχαμε ορισμένες πιο αγχωτικές καταστάσεις στις μάχες μου για το πρωτάθλημα. Στην Αυστραλία το 2018 ο Τιερί [Νεβίλ] ήταν ακριβώς πίσω μου, και ο Οττ [Τάνακ] μέσα στη διεκδίκηση, και εγώ όδευα σε έναν χωμάτινο αγώνα ανοίγοντας το δρόμο. Η πίεση τότε ήταν σίγουρα περισσότερη. Και πέρσι, πήγα στον τελευταίο αγώνα με υστέρηση, και έπρεπε να κερδίσω και να ελπίζω να συμβεί κάτι στον Έλφυν. Οπότε, φέτος έχω όλες τις κάρτες στα χέρια μου κι έτσι μπορώ να νιώθω ήρεμος. Κι επίσης δεν έχω κάποια ιδιαίτερη πίεση, θέλω μόνο να τελειώσω επιτυχημένα την καριέρα μου".

Μετά την τελευταία του νίκη τον Ιούνιο στην Κένυα, στο Ράλι Σαφάρι, στους τελευταίους πέντε αγώνες ο Οζιέ δεν θύμιζε τον παλιό του εαυτό - με ορισμένα φτωχά αποτελέσματα που εν μέρει προέκυψαν και από την προσεκτική του προσέγγιση για τον τίτλο. "Εκνευρίστηκα λίγο στους τελευταίους αγώνες γιατί δεν κατάφερα να αποδώσω όσο καλά θα ήθελα", είπε.

"Αυτό έγινε για διάφορους λόγους. Ένας ήταν ότι σκεφτόμουν ίσως λίγο παραπάνω το πρωτάθλημα, και λίγο παραπάνω να μένω με ασφάλεια στο δρόμο. Κι επίσης, οι ρυθμίσεις μας δεν ήταν και οι ιδανικές στους δύο τελευταίους αγώνες. Και, τέλος, ίσως κι εγώ να μην ήμουν στην καλύτερη φόρμα μου. Ειδικά μετά την Ελλάδα, αισθανόμουν αρκετά κουρασμένος, σωματικά. Πρέπει να νιώσω την πίεση έτσι κι αλλιώς στη Μόντσα για να πετύχω καλή απόδοση. Πάντα στην καριέρα μου απέδιδα καλά υπό πίεση, είναι κάτι που με διεγείρει. Ξέρω ότι πρέπει να αποδώσω στη Μόντσα αν θέλω να γίνω πρωταθλητής αυτής της χρονιάς", κατέληξε.

Έβανς: Επιστροφή στον "τόπο του εγκλήματος"

Στο περσινό Ράλι Μόντσα ο Έλφυν Έβανς έχασε ένα πρωτάθλημα που έμοιαζε να είχε στα χέρια του όταν βγήκε από το δρόμο, λίγα αγωνιστικά χιλιόμετρα πριν το τέλος. Τότε ο Ουαλός είχε πάει στη Μόντσα με προβάδισμα 14 βαθμών.

Όμως, λέει ότι αυτό που συνέβη πέρσι δεν τον στοιχειώνει φέτος. "Όχι. Ήμουν αρκετά ήρεμος, ακόμα και τότε. Φυσικά μετανιώνεις για μια χαμένη ευκαιρία. Όμως, την ίδια στιγμή, ακόμα λέω, όπως και τότε, ότι έπρεπε να οδηγώ τότε με αυτή την ταχύτητα. Δεν προέβλεψα την αλλαγή της πρόσφυσης. Την είχα σημειώσει, αλλά ποτέ δεν ξέρεις πώς θα είναι με το φρέσκο χιόνι, και πότε μια αλλαγή της επιφάνειας κάτω από το χιόνι θα τα αλλάξει όλα", εξήγησε.

Τώρα οδεύει στη Μόντσα με υστέρηση 17 βαθμών, και αναμφίβολα μοιάζει αρκετά δύσκολο το έργο του να γίνει ο πρώτος παγκόσμιος πρωταθλητής της Βρετανίας μετά τον αείμνηστο Ρίτσαρντ Μπερνς, το 2001.

Ο Έλφυν Έβανς στο Rally Catalunya 2021 Ο Έλφυν Έβανς στο Rally Catalunya 2021 TOYOTA GAZOO RACING / MCKLEIN

"Είναι καλό να πηγαίνεις στον τελευταίο αγώνα με μια ελπίδα για τον τίτλο οδηγών. Είμαστε αουτσάιντερς, αλλά ο Σκοτ [Μάρτιν] κι εγώ θα τα δώσουμε όλα", τόνισε. "Η προσέγγιση είναι να στοχεύσουμε στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, και να δούμε τι θα συμβεί]. Είναι αντίστροφα τα πράγματα, αλλά παρότι η διαφορά βαθμών είναι παρεμφερής -14 με 17- νομίζω ότι αυτοί οι έξτρα τρεις βαθμοί είναι σημαντικοί όταν αρχίζεις να βλέπεις το βαθμολογικό πίνακα".

Ο γιος του Γκουίνταφ Έβανς έχει ένα καλό σερί αγώνων τελευταία, με αποκορύφωμα τη νίκη στη Φινλανδία, αλλά η νίκη δεν του αρκεί στη Μόντσα: "Πολλά άλλαξαν στο μυαλό μου, μετά την Ελλάδα. Για μένα λίγο ως πολύ [το πρωτάθλημα] είχε τελειώσει εκεί, αν και προφανώς πάμε σε κάθε Ράλι με στόχο να πάρουμε ό,τι μπορούμε, και το ίδιο ισχύει και εδώ. Όταν έχεις μια σειρά από καλά αποτελέσματα, δεν έχεις τη μικρή πίεση της ανάγκης ενός καλού αποτελέσματος άμεσα. Δεν σου δίνει κάτι ιδιαίτερο, αυτό, αλλά φαντάζομαι σου αφαιρεί λίγη από την πίεση. Ξέρουμε πως, για να έχουμε μια ρεαλιστική ελπίδα, πρέπει να κερδίσουμε το Ράλι, αλλά αυτό δεν ήταν διαφορετικό σε άλλους αγώνες. Ο στόχος είναι να προσπαθείς πάντα να κάνεις το καλύτερο που μπορείς. Είναι διαφορετικά από πέρσι, δεν υπάρχει αμφιβολία για αυτό, αλλά στην ουσία αυτό το Ράλι δεν διαφέρει για μένα από κάθε άλλο", κατέληξε ο Έβανς.

πηγή