«Πάρτι» επενδύσεων από τα κανάλια

16/08/2021 14:45

Ράλι ανόδου σημείωσε η διαφημιστική δαπάνη κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, γεγονός που έδωσε αέρα ανάπτυξης και άνοιξε την όρεξη σε «παίκτες» εντός αλλά και εκτός τηλεόρασης για επενδύσεις. Οι εκτιμήσεις των ανθρώπων της αγοράς αναφέρουν ότι σε επίπεδο χρονιάς τα έσοδα της τηλεόρασης θα ξεπεράσουν το «ψυχολογικό όριο» των 300 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ αναμένεται να αγγίξουν έως και τα 330 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που υπερβαίνει ακόμα και την καλή επίδοση του 2019. Το πρώτο εξάμηνο σημειώθηκε εντυπωσιακή αύξηση της τάξεως του 40% επί της διαφημιστικής δαπάνης του «ασθενικού» 2020, ποσοστό που υπερέβη και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις, ενώ για το δεύτερο εξάμηνο αναμένεται επιβράδυνση της ανόδου με εκτιμήσεις της τάξεως του 18%. Βάσει αυτών των δεδομένων, το 2021 εκτιμάται ότι η διαφημιστική δαπάνη που συγκεντρώνει η τηλεόραση θα «κλείσει» με συνολική άνοδο 20%. Μετά το πλήγμα από τα lockdowns και τη σημαντική πτώση της δαπάνης κατά το 2020, η αγορά ανέμενε «διόρθωση», τελικά, όμως, τα πακέτα διαφήμισης που επενδύθηκαν στην τηλεόραση ξέφυγαν προς τα πάνω, με αποτέλεσμα να ανέλθουν σε επίπεδα πέραν των προσδοκιών και να δώσουν αναπτυξιακό τόνο στον ζημιογόνο χώρο της τηλεόρασης.

Ηδη κυκλοφορούν πληροφορίες για επιχειρηματίες που «βάζουν στο μάτι» την έβδομη πανελλαδική τηλεοπτική άδεια που παραμένει αδιάθετη. Η άνοδος των συνολικών εσόδων της τηλεόρασης, σε συνδυασμό με την πληθώρα καναλιών, ανεβάζει στα ύψη το «θερμόμετρο» του ανταγωνισμού και οδηγεί τους τηλεοπτικούς σταθμούς σε επενδύσεις 40 εκατομμυρίων έκαστος. «Ο ανταγωνισμός ανάμεσα στους επιχειρηματίες είναι σφοδρός, η αγορά ρίχνει ‘‘τρελά’’ λεφτά που ανοίγουν την όρεξη σε όλους», αναφέρει στη Realnews τηλεοπτικό στέλεχος με μακρά εμπειρία και προσθέτει: «Κάθε κανάλι -με εξαίρεση ίσως το Open- επενδύει φέτος τουλάχιστον 40 εκατομμύρια ευρώ σε πρόγραμμα, ευελπιστώντας να ανέβει στην κατάταξη της διανομής των εσόδων. Γίνεται κυριολεκτικά "πάρτι" επένδυσης». Με περισσότερα από 25 πρωτότυπα προγράμματα στην prime time -σειρές, ριάλιτι και σόου-, τα κανάλια προγραμματίζουν να μπουν νωρίς στη μάχη της τηλεθέασης, με την ελπίδα να ακολουθήσουν και τα έσοδα. «Η έναρξη των προγραμμάτων αναμένεται να παρασύρει τους διαφημιζόμενους να επενδύσουν και πάλι δυνατά, αλλά από εδώ και μετά δεν περιμένουμε άλλα θαύματα. Ο ανταγωνισμός θα είναι ζόρικος», καταλήγει το τηλεοπτικό στέλεχος.

πηγή