Black Friday: Σε τι ελπίζουν οι επιχειρήσεις, τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

24/11/2022 21:35
Black Friday: Σε τι ελπίζουν οι επιχειρήσεις, τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Η στιγμή που πολλοί καταναλωτές περιμένουν έφτασε... Από απόψε τα μεσάνυχτα και τουλάχιστον μέχρι το βράδυ της Κυριακής, κορυφώνεται η περίοδος της Black Friday, με πολλές επιχειρήσεις, κυρίως στους κλάδους ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων, και όχι μόνο σε αυτούς, να προχωρούν σε σημαντικές προσφορές.

Οι επιχειρήσεις, ως φυσικά ή ηλεκτρονικά καταστήματα, κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους, έτσι ώστε να προσελκύσουν έναν σημαντικό αριθμό πελατών, με στόχο να τονωθεί, τόσο η ρευστότητά τους, όσο και η κερδοφορία τους.

Η εν λόγω χρονική περίοδος, πάντως, είναι κομβικής σημασίας, αφού έρχεται σε μία στιγμή, όπου οι καταναλωτές περνούν δύσκολα, αφού η ακρίβεια έχει συρρικνώσει σημαντικά το διαθέσιμο εισόδημα.

Στροφή στις ηλεκτρονικές αγορές 

Εκείνο που, πάντως, πρέπει να σημειωθεί, είναι ότι ένας μεγάλος αριθμός αγορών γίνεται πλέον ηλεκτρονικά, αφού αφενός αποτελεί τάση της εποχής, και αφετέρου η πανδημία άλλαξε τις καταναλωτικές συνήθειες πολλών ανθρώπων.

Η Black Friday θεωρητικά είναι αύριο, 25 Νοεμβρίου, ωστόσο, οι προσφορές έχουν ξεκινήσει εδώ και τουλάχιστον 10 ημέρες και θα συνεχιστούν και το σαββατοκύριακο –τα καταστήματα είναι ανοικτά την Κυριακή 27 Νοεμβρίου- ενώ η κορύφωση αναμένεται την Δευτέρα, που είναι και η Cyber Monday.

Τα προϊόντα που γνωρίζουν την μεγαλύτερη ζήτηση και προσελκύουν τον μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι σύμφωνα με έρευνα οι ηλεκτρονικές συσκευές, τα smartphones και τα laptops.

Πάντως, να σημειωθεί ότι έρευνα του ΣΕΠΕ, έδειξε ότι 7 στους 10 καταναλωτές ενδιαφέρονται να αγοράσουν ηλεκτρονικές συσκευές, smartphones, laptops, παιχνίδια, λευκές συσκευές, έπιπλα και είδη οικιακού εξοπλισμού. Μάλιστα, οι 6 στους 10 έχουν προεπιλέξει τα 4 είδη που, κατά μέσο όρο, ενδιαφέρονται να αγοράσουν.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι καταναλωτές απαντούν στον τρόπο που θα γίνουν οι αγορές κατά την εκπτωτική περίοδο, ότι οι 4 στους 10 θα τις κάνουν «Phygital», συνδυάζοντας τη φυσική παρουσία με το digital κανάλι, ανάλογα με τις ηλικιακές αποκλίσεις, τις νέες γενιές καταναλωτών και την εξοικείωση με τις διαδικτυακές πληρωμές.

Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

Καθώς οι μεγάλες αλυσίδες και τα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν αρχίσει ήδη τις προσφορές ενόψει της Black Friday και, πολύ περισσότερο, της Cyber Monday, που ακολουθεί, ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας δίνουν οδηγίες στους καταναλωτές προκειμένου να μην πέσουν θύματα απάτης.

Συγκεκριμένα συμβουλεύουν:

  1. Να προσέχουν κατά την ηλεκτρονική εγγραφή τους σε ενημερωτικά δελτία (newsletters), με τα οποία καλούνται να δηλώσουν έγκαιρα τις προτιμήσεις τους σε συγκεκριμένα προϊόντα και να ενημερωθούν νωρίτερα για τις εκπτώσεις που θα γίνουν σε αυτά. Ιδίως, να είναι επιφυλακτικοί με τις προσωπικές πληροφορίες που χορηγούν μέσω αυτών των newsletters, δεδομένου ότι αποτελούν, στην ουσία, μορφή ηλεκτρονικού μάρκετινγκ και χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τους προμηθευτές για τη δημιουργία προσωποποιημένων προφίλ πελατών και για τη διενέργεια εξατομικευμένων προωθητικών ενεργειών που τους ακολουθούν παντού κατά την πλοήγησή τους στο Διαδίκτυο.
  2. Να διαχωρίζουν τις αληθινές από τις εικονικές προσφορές, κάνοντας δική τους έρευνα αγοράς αρκετό διάστημα πριν για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, σε συνδυασμό και με τη χρήση ειδικών εργαλείων που διατίθενται από ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγκρισης προϊόντων και πραγματοποίησης αγορών, τα οποία αναπαριστούν τη διαχρονική διακύμανση των τιμών.
  3. Κατά την τοποθέτηση των παραγγελιών τους, να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση και σημασία, εκτός από την τιμή, και σε άλλες κρίσιμες πληροφορίες που σχετίζονται με την ταχύτητα παράδοσης των προϊόντων τους και συγκεκριμένα: (α) στη διαθεσιμότητα, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη εμπόδια και περιορισμούς που, σε διεθνές επίπεδο, επηρεάζουν την παραγωγή και διακίνηση των αγαθών, καθώς και (β) στον αναμενόμενο χρόνο αποστολής των προϊόντων μέσω των ταχυδρομικών παρόχων. Στόχος είναι οι καταναλωτές να μη βιώνουν αργότερα δυσαρέσκεια και απογοήτευση από τυχόν υπερβολικούς ή/και απροσδιόριστους χρόνους αναμονής.
  4. Να αποφεύγουν την αγορά προϊόντων, ακόμα κι αν πωλούνται σε ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές, από ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν αμφίβολης νομιμότητας ιστοσελίδες, π.χ. δεν περιλαμβάνουν πλήρη στοιχεία έδρας και επικοινωνίας, περιέχουν «νεκρές» συνδέσεις (links) ή συνδέσεις σε όρους χρήσης ή πολιτικής προστασίας απορρήτου με ασυνάρτητο παρεχόμενο, διοχετεύουν την επικοινωνία με τους καταναλωτές αποκλειστικά μέσω social media εφαρμογών, όπως viber, messenger κ.λπ.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
πηγή